Autocar Setra

Inchiriere Autocar Setra

Suntem compania ce a achizitionat primul autocar marca Setra in Romania. Acesta vine cu dotari ce ofera un plus de siguranta, comoditate, comfort si implicit o calatorie mai placuta pasagerilor:

  • Aer Conditionat
  • Incalzitor in stationare
  • Cala de bagaje
  • Sistem audio
  • Statie cu microfon
  • Scaune rabatabile
  • Tapiterie din material textil
  • Doua cotiere/scaun
  • Centuri de siguranta
  • Geamuri Panoramice

Inchiriere Autocar 50 locuri

Soferii nostri sunt atestati, iar noi vom asigura:

  • 1-2 soferi
  • combustibilul
  • RCA, carte verde
  • asigurare calatori si bagaje
  • remuneratie soferi

Dumneavoastra veti asigura cazarea si masa soferilor, dar si taxele de drum, pod, autostrada, parcare.

Autocarul a fost prezentat in revista Tranzit. Articolul:

Dorini Trans a cumpărat prima Setra CC 515 HD din România

Cristiana SĂNDULESCU

Prima Setra Comfort Class din noua serie 500 din România a fost livrată la începutul lunii trecute către Dorini Trans. Operatorul bucureştean doreşte să o utilizeze în special pentru circuite turistice desfăşurate în ţară, mai ales că a primit în ultimul timp tot mai multe solicitări pe incoming din partea agenţiilor partenere, dar nu exclude nici colaborări pentru curse internaţionale de linie sau alte servicii VIP. De altfel, autocarul S 515 HD este configurat special pentru a deservi o paletă variată de aplicaţii, fiind dotat inclusiv, printre altele, cu două frigidere, bucătărie, toaletă, cuşetă pentru şofer şi cârlig de remorcare.

Doru Rugină, proprietarul firmei de transport Dorini Trans, recunoaşte că întotdeauna i-au plăcut autocarele Setra, iar acum a avut posibilitatea să îşi îndeplinească un vis, acela de a-şi cumpăra o maşină nouă, de a o ridica direct de la fabrică şi de a o aduce acasă. „Iniţial mă hotărâsem pentru Mercedes-Benz Tourismo, însă după ce am văzut noua Setra seria 500 m-am decis să o cumpăr. Iar următorul autocar aş dori să fie TopClass 517 HDH. Având în vedere faptul că abia am cumpărat ComfortClass, iar TC 500 va fi disponibil abia din toamnă, probabil că vom mai aştepta cel puţin un an până la următoarea achiziţie. Oricum, dorim să păstrăm brandul, inclusiv datorită beneficiilor pe care le vom avea pe parte de service şi piese de schimb ca urmare a colaborării cu acelaşi furnizor“, a arătat Doru Rugină.
Decizia de a extinde flota de autocare a venit ca urmare a cererilor tot mai mari venite din partea agenţiilor de turism partenere. Achiziţia s-a făcut cu finanţare prin compania de leasing a grupului, Mercedes-Benz Financial Leasing, iar amortizarea a fost estimată pentru cinci ani.

Configurat atât pentru turism, cât şi pentru linie
În configurarea autocarului s-a urmărit obţinerea unui număr cât mai mare de locuri, fără a face rabat la confort. S-a optat astfel pentru versiunea cu 49 de scaune Setra Voyage Plus + şofer + două locuri pentru însoţitorii de bord, care a primit trei stele la clasificarea din România. „Pentru a primi patru stele ar fi trebuit să renunţăm la cinci locuri, aşa că am preferat să rămânem cu trei stele, mai ales că autocarul este spectaculos şi clienţii nu acordă oricum prea mare atenţie detaliului clasificării“, a mai precizat proprietarul Dorini Trans.
S 515 HD este dotat cu toaletă, două frigidere (unul în partea din faţă şi altul la mijloc) şi bucătărie (amplasată faţă în faţă cu toaleta, deasupra cuşetei de dormit pentru şofer). În plus, pentru a putea răspunde cât mai bine oricăror solicitări venite din partea clienţilor, autocarul a fost prevăzut din fabricaţie şi cu cârlig de remorcare, pentru tractarea unei eventuale remorci pentru bagaje, mai ales că nu sunt excluse nici colaborările pentru transportul pe liniile internaţionale în afară de traseele turistice.
Culorile şi designul exterior/interior al autocarului au fost stabilite de Nicoleta Rugină, soţia proprietarului companiei, care a căutat o combinaţie elegantă de tonuri, dar, în acelaşi timp, nu foarte pretenţioase la întreţinere.
S 515 HD este propulsat de motor Mercedes-Benz de 428 CP, în combinaţie cu transmisia automatizată PowerShift GO 250, cu 8+1 trepte. ABS, ASR sau ESP sunt standard la ComfortClass. Autocarul Dorini Trans dispune în plus de cruise control adaptiv (ACC), ABA 2 (Asistenţă Activă la Frânare) şi sistem de monitorizare a nivelului de atenţie a şoferului (ATAS).

Se preferă circuitele în România
Flota Dorini Trans numără 35 de vehicule. Dintre acestea, cele mai multe sunt microbuze pentru transportul de convenţie, dar şi pentru curse shuttle VIP de la aeroport la hotel şi invers, pentru acestea din urmă fiind utilizate şi limuzine. Noul ComfortClass 515 HD achiziţionat este al treilea autocar al companiei şi va fi folosit în special pentru curse turistice. De regulă se colaborează cu agenţii de turism din ţară, care preiau turişti străini ce vin să viziteze România. Circuitele sunt diverse şi durează între cinci şi zece zile, pentru a se putea respecta timpii de conducere şi odihnă. „Traseele prin ţară ne permit să obţinem costuri de operare mai reduse decât în străinătate, pe care le şi controlăm mai bine, mai ales că în afară nu poţi aproxima cu atâta exactitate cheltuielile sau alte neprevăzute. Din păcate, în urma scumpii repetate a motorinei, costul/km a crescut rapid şi beneficiarii nu prea înţeleg de ce trebuie permanent ajustate tarifele. În acelaşi timp, sunt furnizori de servicii de transport care în continuare strică piaţa, nu ştiu să îşi calculeze corect costurile de operare (inclusiv amortizarea vehiculelor, service-ul conform recomandărilor producătorului sau cheltuielile cu angajaţii) şi practică preţuri şi de 0,70-0,80 euro/km cu TVA inclus. La fel, sunt în continuare foarte multe agenţii de turism care merg pe preţul cel mai mic, fără să cerceteze calitatea ofertei din spatele tarifului oferit, stricând astfel piaţa.“
Vehiculul a fost comandat din timp şi livrat strategic, chiar la începutul sezonului, astfel că va intra direct în pâine. Deja au fost încheiate câteva contracte pentru 515 HD, cu clienţi care au fost bucuroşi să plătească puţin mai mult pentru a beneficia de un nivel superior de calitate. „Turiştii străini sunt mai pretenţioşi, în special cei din Europa de Vest, fiind obişnuiţi cu un anumit standard al autocarului. Diferenţa de preţ dintre închirierea noului autocar Setra şi a celorlalte vehicule din parc este de aproximativ 20% în plus în favoarea Setra. Însă, comparativ cu tarifele pe care le plătesc către operatorii de transport din Vest, în România preţul este mult mai mic, chiar şi la Setra“, a explicat Doru Rugină.
Treptat, compania se va orienta şi către circuite turistice în străinătate. „Mai întâi voi face personal cursele respective, pentru a vedea exact care sunt cheltuielile şi a putea stabili un preţ corect pentru client. Chiar din acest an avem deja câteva contracte pentru anumite destinaţii externe pe care am mers şi anul trecut şi colaborarea cu tour-operatorul s-a menţinut“, a precizat proprietarul Dorini Trans.
Pe perioada extra-sezon baza o reprezintă cursele regulate speciale, cu toate că cel puţin 2-3 curse pe lună sunt şi pentru autocare, acestea fiind contractate de colaboratorii tradiţionali ai companiei.

Control strict al consumului
Un alt motiv pentru care sunt preferate cursele pe intern este controlul alimentărilor cu carburant. Dorini Trans foloseşte carduri de combustibil de la un furnizor de profil de pe piaţă şi, în plus, vehiculele au montate în rezervor dispozitive de detectare a nivelului de motorină. Pentru fiecare maşină a fost stabilit un anumit plafon de consum, iar dacă şoferii îl depăşesc trebuie să acopere diferenţa din buzunarul propriu. „Până acum nu am avut situaţii de acest gen, întrucât avem o echipă bine formată şi toată lumea trage pentru binele firmei. În acelaşi timp, le asigurăm angajaţilor stabilitate şi niciodată nu am întârziat cu salariile“, a arătat Rugină.
Periodic se fac cursuri de pregătire pentru siguranţă şi securitate în muncă, chiar în plus faţă de cele specificate prin lege.
Vehiculele utilizate pentru cursele shuttle sunt comandate direct cu geamuri fumurii, cutie de viteze automată şi aer condiţionat în faţă, iar în România sunt montate scaunele, încălzitorul separat şi aer condiţionat pentru partea din spate. În acest mod, distribuţia aerului în interiorul vehiculului este optimizată pe perioada verii, deşi consumul de carburant creşte cu aproximativ 1 l/100 km, iar geamurile asigură o izolaţie foarte bună la interior. „Merită să dai un ban în plus pentru a avea vehicule trainice, care îşi păstrează nivelul de calitate mai mulţi ani. Mai ales atunci când îţi propui să oferi servicii de top.“
Acum, odată cu licenţierea vehiculelor de 8+1 locuri, o parte dintre maşinile din flota Dorini Trans trebuie licenţiate conform noilor prevederi. Este vorba de mai multe Mercedes-Benz Vito configurate special pentru cursele de convenţie, cu trei rânduri de scaune (2+2+3) în afara primelor două locuri din faţă şi fără spaţiu de bagaje. Practic, accesul la toate locurile se face foarte uşor, fără a fi necesară rabatarea scaunelor. Acestora li se adaugă Mercedes-Benz Sprinter şi VW Crafter.